środa, 23 stycznia 2013

Domowe musli


Witajcie :)
Co powiecie na zdrowe i pyszne śniadanie? Proponujemy Wam domowe musli, które wprost rozpływa się w ustach. Smakuje genialnie z jogurtem, mlekiem lub po prostu jako przekąska (do pochrupania). Możecie je zabrać ze sobą do pracy lub szkoły na drugie śniadanie. Musli własnej roboty jest dużo lepsze niż płatki kupione w sklepie, ponieważ te sklepowe zawierają dużo większą ilość cukrów i sztucznych dodatków. Spróbujcie, a już nie będziecie chcieli jeść innego musli. Przepis inspirowany chrupiącą granolą z książki „Gotuj i chudnij”.



Składniki:

200g płatków owsianych
50g mieszanki ziaren – my dałyśmy
25g słonecznika i 25g dyni

40g posiekanych orzechów – np. włoskich lub migdałów
łyżka oleju
pół łyżeczki aromatu waniliowego
100g płynnego miodu
100g mieszanki suszonych owoców – rodzynki, żurawina, posiekane morele




Przygotowanie:

1. Rozgrzej piekarnik do 150˚C.

2. Wymieszaj w misce: płatki owsiane, ziarna słonecznika i dyni oraz posiekane drobno orzechy.

3. W drugim naczyniu połącz olej, aromat waniliowy i miód. (Zacznij od oleju, wtedy miód nie przylepi się do ścianek naczynia). Wylej mokre składniki na suche i dokładnie wymieszaj. 

4. Rozłóż mieszankę równomiernie na blasze pokrytej papierem do pieczenia lub silikonową matą. Piecz ok. 10-15 minut. Po kwadransie wyjmij blachę z piekarnika, dodaj suszone owoce, wymieszaj i piecz kolejne 10 minut. Po tym czasie wyjmij z piekarnika i zostaw do ostygnięcia. Wystudzone musli przechowuj w szczelnie zamkniętym pojemniku.
 


Nasze oceny:


Basia: Świetne musli - składniki znakomicie się uzupełniają i tworzą razem pyszną kombinację smaków. Jestem zachwycona, nie chcę jeść już żadnych innych płatków. Moja ocena: 10/10.


Julka: Już od dawna chciałam zrobić domowe musli. To nasze wyjątkowo mi smakuje. Moja ocena: 9,5/10.

6 komentarzy:

  1. ALE MAM NA NIE OCHOTĘ! :) Mega, bardzo smaczny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam musli! Swojego czasu odkryłam, że bosko smakuje z zimnym mlekiem i jadłam je kilka razy dziennie :D. Chyba czas do tego wrócić. Takie domowe musi być bajeczne no i zawsze to lepsza rzecz do przegryzienia niż jakiś baton czy chipsy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie robię to musli po raz n-ty i muszę przyznać, że jest boskie :). Tym razem nie mam, ale zazwyczaj dodaję do swojego domową skórkę pomarańczową w cukrze, bardzo pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. czy owoce nie spieką się i nie zeschną (przez co nadzadzą gorzki smak musli) podczas pieczenia? moje pytanie wynika stad, ze w niektórych przepisach na domowe musli czytałąm, ze owoców nie pieczemy, tylko dodajemy po upieczeniu już płatków i innych dodatków(ale nie owoców)?

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda smacznie - idę robić ;)
    pozdrawiam!
    ewa

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter