sobota, 9 lutego 2013

Mus czekoladowo-kawowy

Witajcie:)
Dzisiaj kolejny przepis z serii odchudzonych:) Tym razem przyszedł czas na deser. Delikatny, lekki i bardzo mocno czekoladowy mus. Idealny dla smakoszy gorzkiej czekolady. Jeśli tak jak my wolicie słodkie desery, musicie dodać więcej cukru pudru lub wykorzystać czekoladę o mniejszej zawartości kakao (oczywiście więcej cukru to więcej kalorii). Mus przygotowuje się szybko, a później przechowuje w lodówce. Jedna porcja tego deseru to ok 139 kcal. Przepis pochodzi z książki "Gotuj i chudnij". 
Wiecie, że to już nasz 50 wpis ?:)

Składniki (dla 4 osób):
75g dobrej jakości gorzkiej czekolady (75% kakao, my dałyśmy czekoladę zawierającą 90% kakao ale nie polecamy, chyba, że ktoś naprawdę lubi gorzką czekoladę)
1 espresso (u nas 100ml płynu z 2 łyżeczek kawy sypanej, ale polecamy zrobić ok 70ml kawy)
2 średnie jajka
2 łyżeczki cukru pudru


Przygotowanie:
1. Czekoladę połam na małe kawałki i rozpuść w misce położonej na garnku z wrzącą wodą. Pamiętajcie by miska, w której rozpuszczacie czekoladę była sucha, gdyż nawet kropla wody może sprawić, że czekolada się nie rozpuści.

2. Do roztopionej czekolady dodaj espresso, wymieszaj i zdejmij garnek z ognia.

3. Oddziel białka od żółtek. Białka ubij na sztywna pianę, dodaj cukier puder i wymieszaj. 

4. W drugim naczyniu ubij lekko żółtka i zmiksuj z masą czekoladową. Do masy dodaj ubite białka i bardzo delikatnie wymieszaj. 


5. Nałóż masę do kokilek/filiżanek i włóż do lodówki na minimum 3 godziny.

Nasze oceny:

Basia: Mus wyszedł bardzo lekki i delikatny, jednak jak dla mnie stanowczo za gorzki i za mocny. Będzie idealny dla osób lubiących mocną kawę:)
Moja ocena: 6/10.


Julka: Według mnie również mus był zbyt gorzki, ale następnym razem użyjemy czekolady o mniejszej zawartości kakao i na pewno będzie lepszy.
Moja ocena: 6/10.

2 komentarze:

  1. A ja akurat kawy nie lubię, więc postawiłabym na kakaowo dosłodzoną wersję ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję 50 wpisu :) i ja też bym chyba wolała słodszą wersję ;)

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter