sobota, 29 marca 2014

Ciastka z masłem orzechowym od Nigelli


I znowu weekend... a w weekend mamy więcej czasu żeby się spotkać i gotować. Weekend to czas dla nas, a efekty tych spotkań możecie obserwować na blogu :) Dzisiaj upiekłyśmy ciasteczka według przepisu Nigelli. Z masłem orzechowym, które nadje im wyjątkowego smaku. Ciacha są kruche, chrupiące, orzechowe, z lekko karmelowym posmakiem. Polecamy, bo smakują pysznie i nie tylko do weekendowej herbaty.

Składniki (na ok.30 sztuk):

50g brązowego cukru
50g cukru pudru
50g masła
1 jajko
1 łyżeczka miodu
1 łyżeczka aromatu waniliowego
200g masła orzechowego
100g mąki
1 łyżeczka sody
szczypta soli




Przygotowanie:


1. Nastaw piekarnik na 170˚C.
2. Połącz w misce mąkę, sodę oraz sól.
3. W drugim naczyniu zmiksuj masło z brązowym cukrem oraz cukrem pudrem. Dodaj do tego jajko,
wanilię, miód, masło orzechowe i zmiksuj.

4. Wsyp suche składniki do masy i dokładnie wymieszaj.


5. Przy pomocy łyżki układaj na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia kulki z ciasta.



6. Ciasteczka piecz ok 10-12 minut. Po wyjęciu z piekarnika poczekaj chwilę i przełóż ciastka do wystygnięcia na kratce.
Nasze oceny:

Basia: Są to pyszne ciasteczka nie tylko do popołudniowej kawy. Długo zachowują świeżość, przechowywane w zamkniętym pojemniku. Masło orzechowe nadaje im lekko słony smak, który idealnie komponuje się z resztą słodkich składników. Moja ocena: 8/10.

Julka: Jestem fanką masła orzechowego i uważam, że w wypiekach sprawdza się ono najlepiej. Ciastka wyszły chrupiące z wyczuwalnymi orzeszkami. Moja ocena: 8/10.


17 komentarzy:

  1. u mnie również w ten weekend wypiek ciasteczkowy, takich z masłem orzechowym nigdy nie robiłam, wyglądają zachęcająco, trzeba kiedyś wypróbować. pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, cudowne ciasteczka! : )
    Wyglądają smakowicie. *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeżeli z masłem to porywam *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. z masła orzechowego-omomomnnn.. <3

    OdpowiedzUsuń
  5. aż Wam pozazdrościłam przez moment tych przyjacielskich spotkań w kuchni:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają kusząco :) Chyba takie upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. proszę mi podrzucić karton takich ciastek :) w chorobie by mnie poratowały :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej, coś dla mnie, lubię sobie podjadać ciasteczka przy kawie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Smakowicie się prezentują :) ! Poproszę o kilka z dostawą do domku :) !

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam te ciastka, bo uwielbiam masło orzechowe <3

    OdpowiedzUsuń
  11. w takich momentach naprawdę żałuję, że obecnie nie mam piekarnika... chcę takie ciacha!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne ciastka! Idealne dla mnie do herbaty :)

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter