piątek, 4 kwietnia 2014

Tiramisu

Witajcie Kochani :)
W piątkowe popołudnie mamy dla Was deser - puszyste tiramisu, którym rozpieścicie swoje podniebienia. Przygotowanie zajmuje chwilę, a później już tylko trzeba czekać z niecierpliwością, aż się schłodzi w lodówce. Miny domowników próbujących tiramisu - bezcenne. A gdy się skończy pytają, dlaczego zrobiłyśmy tak mało. Od Waszej inwencji zależy jak podacie deser. Można go zrobić w formie na ciasto, w oddzielnych pucharkach, w kieliszkach, szklankach - wybierzcie to naczynie, które Wam najbardziej odpowiada. A! I nie zapomnijcie posypać po wierzchu kakao. Zaczynamy weekend na słodko :)
Składniki:
500g sera mascarpone 
3 jajka 
pół szklanki cukru 
filiżanka mocnej kawy 
20 ml likieru kawowego 
podłużne biszkopty (u nas 1,5 opakowania) 
kakao do posypania

Przygotowanie:
1. Oddziel żółtka od białek. Żółtka utrzyj z cukrem na gładką masę, (powinna podwoić swoją objętość). Dodaj do masy ser mascarpone i miksuj do uzyskania jednolitej masy. Gdy całość się połączy dodaj likier i delikatnie wymieszaj.
  
2. Białka ubij z dodatkiem szczypty soli na sztywną pianę i delikatnie połącz z masą mascarpone.



3. Biszkopty szybko maczaj w ostudzonej kawie, by zbytnio nie nasiąkły. Wystarczy umoczyć biszkopt z każdej strony. Układaj je jeden po drugim do foremki lub pucharków.

4. Na biszkopty nałóż połowę masy mascarpone, na nią ponownie nasączone biszkopty. Na wierzch wylej drugą połowę masy serowej. Posyp całość kakao. Wstaw tiramisu do lodówki i schładzaj kilka godzin.

Nasze oceny:
Basia: Lubię ten deser za szybkie i proste przygotowanie, ale czekanie kilka godzin to prawdziwa męczarnia, bo chciałoby się go zjeść od razu:) Tiramisu nie jest za słodkie, a likier kawowy dodaje mu wyraźnego smaku. Moja ocena: 10/10.

Julka: Każde tiramisu jakie jadłam do tej pory miało w sobie zbyt intensywny smak alkoholu, a w naszej wersji jest go w sam raz :) Jeden z najlepszych deserów na naszym blogu! Moja ocena: 10/10.


19 komentarzy:

  1. Uwielbiam tiramisu! To wspaniały deser, najczęściej u mnie bywa w pucharkach.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja za tiramisu to w formie deseru jestem, którego nie da się pokroić :D
    Ale krojona wersja też doobra ;D
    Pychota, te masy <3

    OdpowiedzUsuń
  3. boskie! uwielbiam smak kawy w deserach mmm i likier kawowy, pozdrowienia i miłego weekendu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękujemy i również życzymy miłego i pysznego weekendu :)

      Usuń
  4. Taki początek weekendu to ja rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem wielbicielką tiramisu, ale zawsze jadłam go z amaretto. Muszę spróbować, jak będzie smakował z likierem kawowym, który też lubię w deserach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. oj, uwielbiam, a dawno dawno nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszności takie słodkości, lubię taki szybki deser :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Weekend na słodko to świetny pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tiramisu, a to prezentuje sie fantastycznie! Musze znowu zrobic:)
    A tymczasem zapraszam do mnie po wyroznienie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe tiramisu! :)
    Jeden z najlepszych deserów. *.*

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały deser! Cudownie Wam wyszedł, tylko wyjadać łyżeczką :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowny deser, prezentuje się rewelacyjnie <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam:)zostało Wam choć ociupinkę?:)))

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter